joi, 2 decembrie 2010

Seară de icoană, poezie și colind


De Sfântul Nicolae, cel de-al doilea hram al Bisericii Misionare a Studenților din Cluj Napoca, vom sărbători praznicul marelui ierarh (atît de iubit...) dimineața prin Sfinta Liturghie iar seara pregătim în dar un eveniment mai special cu expoziție de icoane, poezie și un concert de colinde susținut de corul Bisericii ,,Sfântul Ioan Iacob Hozevitul”. Vor fi prezenți părintele artist vizual Ioan Gînscă alături de părintele misionar Ciprian Negreanu și oaspetele nostru ploieștean actorul Florin Nan.
Vă așteptăm cu drag,
pe 6 decembrie 2010, orele 17,
la sala demisolului Bisericii Studenților din Cluj Napoca, str. B.P.Hasdeu, nr. 45.


afiș:Olga Bersan

8 comentarii:

  1. Va doresc tuturor ca moşul sfânt şi drag să poposească şi pe la casele voastre şi să vă binecuvânteze cu multe daruri spirituale şi de bun folos sufletelor dumneavoastră.„LA MULŢI ANI” tuturor celor care purtaţi numele acestui luceafăr al ortodoxiei şi prieten al Lui Hristos.

    RăspundețiȘtergere
  2. De la mos/Sfantul Nicolae, in ghetuta sufletului, iubire si speranta, sanatate si credinta, E tot ceea ce este mai important pt o fiinta, Sa va fie mereu aproape cei pe care ii iubiti, Si tot ceea ce va propuneti sa faceti, mereu sa reusiti. Bucurie de la Sfantul Ierarh Nicolae!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vă multumim pentru gandurile bune si calde și frumoase. Doamne ajută.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mii de felicitari pt expozitie si concertul de colinde!Domnul sa va dea putere sa puteti coordona cat mai multe si mai bine astfel de activitati!

    RăspundețiȘtergere
  5. Bobocel:
    iertare că nu ți-am răspuns ieri(am avut niște probleme tehnice cu scrisul pe blog). Mă bucur mult dacă ți-a plăcut și chiar aveam nevoie de o confirmare pozitivă a unui astfel de eveniment oarecum inedit la Bisericuță. O zi de hram mai specială, în care să ne îmbucurăm altfel, o agapă de suflet, într-o lume tot mai nebună.
    Mulțumesc tare mult și Dumnezeu să ne ajute pe toți să mai trăim astfel de momente.

    RăspundețiȘtergere
  6. pentru H.C.L.:
    Vă mulțumesc pentru mesaj, nu v-am publicat comentariul pentru că, cred că îmi face mai mult rău decît bine.Nădăjduiesc că înțelegeți... Este foarte adevărat,cum de altfel ați remarcat, că încerc să ,,smulg” chipul din icoană de orice dulcegărie, de orice sentiment pătimaș care mi-ar conduce inima spre îndulcire, blîndoșenie, pioșenie, căldură, sau alte caracteristici care îmi pot deturna percepția dumnezeiescului încă de la primul impact. Acea ,,briză sentimentală” cum ar spune Pr. Rafail Noica care produce mutații grave în duh.Eu de altfel, nu pun preț pe primul impact al receptării cînd văd o icoană.Cu ea am o relație de descoperire în timp. Iar cînd pictez o icoană, nu caut să redau căldura umană a sfîntului ci ,,altceva” care pentru mulți pare de respins sau ..., cum bine ați remarcat.De fapt, e o chestiune pe care nu o pot controla pentru că, așa îmi ies...
    Icoanele nu trebuie să-ți placă ,,estetic” încă de la prima vedere a lor,sau să te atașezi cu inima de ele. Eu chiar mă feresc de asta, pentru că poți cădea astfel într-o idolatrizare mascată; aici e o altfel de lucrare,mai rațională și dincolo de rațiune, una în care relația ta cu icoana trebuie să parcurgă un proces lăuntric îndelung, să-ți curețe ochiul minții progresiv, și, inima să-ți rămînă supusă minții. Mă feresc de icoanele dulci și calde chiar dacă respectă gramatica rigorii canonului bizantin; de fapt, nu-mi ies. Mi s-a întîmplat de multe ori să văd icoane care la început să mi se pară ,,urîte”, chiar să le resping, însă mai apoi, să am alți ochi pentru ele...
    Nu mă amăgesc nici cu trucurile tehnice sau căutările plastice care, evident, pot simula o anume autenticitate creativă în icoana bizantină. Nu am timp să dezvolt ideea, este și greu, dar,
    vă mulțumesc încă odată și vă rog să mă iertați.Mă repet: credința ortodoxă nu e sentimentalism și pioșenie.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acum dupa o saptamana de la acea seara minunata petrecuta de noi toti impreuna, cand credeam ca impresiile s-au mai limpezit:), ma simt de parca as fi tot imediat dupa... "la cald":), si spun doar atat: "Ma inclin! A fost foarte frumos la Cluj... O Bucurie":)
    A, si mai spun ceva:): cand faceti rost de ceva imagini sa-mi trimiteti si mie sa am cu ce ma lauda pe blog:))
    Sarbatori... Argintii:)
    Doamne ajuta!
    Cu drag,
    Florin

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, Florin cum fac rost ti le trimit.Ma si gandeam la asta. S-a facut o inregistrare audio in totalitate insa pacat ca nu ne-am ocupat mai bine de sonorizare. Ar fi fost o cu totul alta calitate...Data urmatoare insa stiu mai bine ce trebuie facut...
    Ma inclin si eu si, multumim!
    Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.