marți, 1 februarie 2011

La catafalcul din Catedrala Mitropolitană a Clujului pe unde am trecut să ne luăm rămas bun de la Părintele nostru Mitropolit Bartolomeu Anania

(18 martie 1921 - 31 ianuarie 2011)

Despărțirea de dînsul este vremelnică pentru că nădejdea noastră e că ne vom întîlni cu Înalt Prea Sfinția Sa mai cu adevărat în Ziua cea neînserată a Împărăției lui Dumnezeu. Ne spunea odinioară, că moartea este precum tăcerea scurtă, pauza dintre două sunete într-o partitură muzicală, atît de necesară pentru armonia melodică a cîntecului. Pauză între sunetul vieții care a fost și sunetul vieții ce va să fie.
Ne despărțim nu numai de cel care ne-a fost arhiereu ci mai mult, de cel ce ne-a învățat și ne-a schimbat felul de a ne raporta și a ne închina la/lui Dumnezeu. Mai presus de toate a fost părintele nostru duhovnicesc, cel ce s-a străduit să ne nască sufletele pentru Hristos.
Îi sărutăm dreapta cu fiiască plecăciune și spunem cu dînsul că: ,,moartea nu există!”









Despre Înaltul Bartolomeu am scris și la:





10 comentarii:

  1. Multumim pentru poze. E ca si cum am fi pasit si noi pe acolo, sa-l salutam.Mi-e mi se pare ca parintele (ne)zimbeste.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dana:
    E poate singura rațiune pentru care am publicat aceste poze. Știu că sunt mulți care nu pot ajunge aici.
    Este liniștit și cu fața împăcată.
    Dumnezeu să-l odihnească în pace!

    RăspundețiȘtergere
  3. Iertare, mi-e greu sa folosesc cuvintele uzuale care acum par banale si am uitat sa spun: Condoleante pentru pierderea duhovnicului!

    RăspundețiȘtergere
  4. Odihneasca-se in pace de-a dreapta Tatalui Ceresc dupa o viata grea! Iar voua Corina va doresc sa va rinduiasca Domnul un Parinte care sa continue ceea ce a inceput dansul. Caci traieste prin toti pe care i-a indrumat cu crezul dumisale:
    "Cred in scanteia divina a omului si in capacitatea lui de a infrange raul din lume, cred in frumusetea, bunatatea si adevarul sau, in putinta lui de a se depasi pana la jertfa si sfintenie, cred in libertatea, in forta creatoare, in iubirea, lacrima si bucuriile lui. Cred in vigoarea si trainicia neamului meu, in ascendentul sau spiritual asupra istoriei, cred intr-o pace finala a omenirii. Mai cred in omenia lui Dumnezeu si in talentul greierilor de a-mi inspira duiosii natale". Cu cata frumusete a impodobit de fiecare data CAtedrala Clujului IPS Sa Bartolomeu Valeriu Anania! Dumnezeu sa ii odihneasca trupul obosit si sa il aseze in ceata dreptilor... cristina

    RăspundețiȘtergere
  5. Odihna cea bună şi tihna cea sfântă, de la Domnul Hristos Iisus fie pentru grăuntele ce şi-a tăiat brazdă adâncă rostind adevărul! Rod însutit la răsărit!

    Multumim draga noastră presbyteră Corina pentru imagini!
    Pr. Ioan Ardelean

    RăspundețiȘtergere
  6. O cu ce zestre s-a dus la Domnul IPS Mitropolit Bartolomeu. Fara răgaz a ostenit, a slujit, a crezut. Cuvintele din predicile Domniei Sale s-au adresat veșniciei. Nu am să uit fermitatea cu care spunea: ”primul-ministru al țării trebuie să fie primul slujitor al neamului său”. Vai, de cei ce nu-și ascultă Înțelepții! Despre Sfinția Sa va trebui să povestim copiilor noștri
    , nepoților și strănepoților. A fost un dar al lui Dumnezeu făcut neamului românesc. Sărut Dreapta Sfinției Sale și rog B
    binecuvântare. CC.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumire ca dupa toate cu care sunteti incercati ati mai putut sa va ganditi si la noi, la cei care nu putem ajunge acolo. "Sus sa avem inimile!"

    RăspundețiȘtergere
  8. Fraților întru Hristos din depărtări, vă mulțumesc pentru gîndul vostru și iertați-mă că nu prea mi-a venit să mai scriu și să vă răspund în zilele acestea.

    RăspundețiȘtergere
  9. DUMNEZEU SA L ODIHNEASCA IN PACE!

    RăspundețiȘtergere
  10. Să-l odihnească și să-l bucure de vederea frumuseții negrăite!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.