luni, 28 decembrie 2009

O scurtă precizare

Domnului Sorin Preda,
În revista Formula As nr. 898 există la pagina de spiritualitate semnată de jurnalistul Sorin Preda, o alăturare a unei mărturii aparţinînd părintelui Ciprian Negreanu. O persoană apropiată ne-a anunţat: ,,Ştiţi părinte, aţi apărut în As, v-am citit!..." Habar nu aveam.Nu suntem genul.
Acum, înţeleg bunăvoinţa jurnalistului de a prezenta pe larg/diversificat un subiect cum este Părintele Arsenie Boca. Dar, ceea ce ne surprinde într-un mod neplăcut, este maniera în care se scriu publicaţiile. Iertaţi-mă dacă generalizez, dar ştiu că există precedente.
Faptul că mi s-a preluat fragmentul unui material de pe blog fără nici o mică semnalare, fără o prealabilă înştiinţare, dacă pare prea mult dorinţa noastră de a ni se cere un acord atunci cînd e cazul de a apărea cu numele la ziar(apreciem fidelitatea redării celor scrise, faptul că nu ni s-au pus cuvinte ce nu ne aparţin în gură), trecem şi peste acest amănunt, de dragul Părintelui Arsenie. Ceea ce ni se pare necinstit, e că se menţionează un neadevăr în această precizare de întîmpinare: ,,imagini ale evenimentului de la Prislop, primite de la un participant: păr. Ciprian Negreanu".
Nici eu, dar mai ales soţul meu, părintele Ciprian Negreanu, nu am făcut-o. Nu suntem dornici de cîştigarea ,,notorietăţii" pe seama Părintelui Arsenie, nu ne simţim măguliţi să apărem cu numele în asemenea publicaţii, ca de fapt în oricare ar fi ea, aşa, de parcă am căuta asta...
Acum, dacă s-a întîmplat, s-a întîmplat, repet însă, nu e cinstit să te foloseşti în felul acesta de un material copiat de pe un blog. Şi mărturisesc că ne face să punem, de acum încolo, sub semnul îndoielii credibilitatea oricărei publicaţii apărute la ziar, cu toate scopurile ei nobile, la vedere.
Vă mulţumesc pentru înţelegere, domnule Sorin Preda.

2 comentarii:

  1. In orice trebuie sa mai dam dovada de putina stima si respect,indiferent de context.Apreciez cele specificate de dvs.

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim:
    e vorba de o chestiune nu tocmai simplă(aici nu e cazul), dar salubră în toate planurile existenţiale, cu atît mai mult în cele spirituale, aceea că :,,scopul nu scuză mijloacele".

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.