marți, 13 decembrie 2011

A cincea seară duhovnicească din Postul Nașterii Mântuitorului nostru Iisus Hristos

Update: Foarte interesantă mărturie despre Părintele Arsenie Boca ascultați la sală,

Pr. prof. Simion Tudoran în dialog cu tinerii.




5 comentarii:

  1. Pr. Simion T. aduce mereu un suflu dinamic-optimist in cuvantul lui, fiind cadru didactic la teologie in Alba. M-a bucur sa-l reaud si-i doresc multa putere in propovaduirea adevarului crestin - in general - si in revelarea sfinteniei par. Arsenie cel atat de contestat de oameni fara minte - in special.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Fabian,

    nimic din ceea ce a făcut Părintele Arsenie nu este întîmplător, chiar dacă acum este contestat de oameni, într-o bună zi tot se va revela sfințenia lui.

    RăspundețiȘtergere
  3. Din datele istorice bisericesti ori ale PS Daniil de la Varset, ucenicul par. Arsenie, in legatura cu acuzatiile care se aduc par. Arsenie in privinta personajelor pictate:
    - Ulfila a fost la inceput ortodox; mai tarziu trece la arianism din interese politice. pr. Arsenie nu l-a pictat ca Sfant, ci undeva intr-o penumbra. deci nu e vorba de vreo icoana cu Ulfila ci de un lucru profetic;
    - filosofii pagani Platon, Socrate sau Aristotel sunt pictati pe exteriorul unor biserici, ba chiar in interior si chiar avand aureola mai inchisa - fara a fi sfinti/ortodocsi prin asta!
    - in icoana Pogorarii la Iad apar dreptii Vechiului Testament (VT) cu aureola,dar undeva mai jos, inferiori cumva sfintilor Noului Testament, iar in unele icoane apar fara aureola
    - in Athos de pilda, e zugravit Cuv Paisie Aghioritul cu aureola desi nu e canonizat (aviz acelora ce critica pe pr Arsenie Boca ca de ce i se zice sfant!); e o forma de precanonizare
    - la Sucevita apare Iuda zugravit la masa cu aureolă neagra, fugind de langa el; iata, desi nu e sfant e pictat cu aureola
    - la Novgorod apar sfinti cu aureole de diverse culori. La un drept al VT apare sub forma de curcubeu incepand cu o nuanta de auriu in jurul capului. Tot in culori diverse, la Biserica Sf. Clement din Roma, intr-un mozaic superb apar proorocii dar si unii dintre ierarhi cu aureole rosii, albastre, verzi.

    Iar despre Francisc de Assisi, a punctat bine "Lore" pe saccsiv (ultimul coment- http://saccsiv.wordpress.com/2011/06/05/de-ce-parintele-arsenie-boca-l-a-pictat-pe-ereticul-francisc-printre-sfinti/ ):
    - a fost singurul dintre sfintii catolici (sfant in catolicism!) care a convertit un om la Ortodoxie (scrie in scrisorile trimise maicilor de la Diveevo)
    - pictura de la Draganescu e una PROFETICA; se vede de ex. un mobil desi pe atunci nu existau mobile; si alte lucruri ce nu existau si acum s-au implinit! asa e si cu Francisc: e desenat ca sa marturiseasca despre minune si despre adevarata credinta, ortodoxă
    - Pr Arsenie, datorita sfinteniei inalte la care a ajuns vedea lucrurile mult mai profund decat noi; profetica e si Apocalipsa, multe lucruri nu s-au implinit, ceea ce nu inseamna ca ea minte atunci cand vorbeste de cei 7 ingeri cu trambitele maniei lui Dumnezeu.
    - nimic gresit nu a pictat parintele, doar ca mintea ingusta a unora nu pricepe nimic.
    - la fel e cazul cu biserica Sf Sofia si biserica Sf Petru: sunt pictate impreuna, intr-un cerc luminos, dar pozitionarea lor nu e pe aceeasi treapta, in rai, ci e ideea ca biserica Sf Petru să marturiseasca ortodoxia celeilalte, superior asezata
    - unora (mai "catolici decat papa") nu le place pictura de la Draganescu ca "necanonica" uitand ca in Rusia/Ucraina aproape toate icoanele NU sunt bizantine, deci nu respecta erminia bizantina. Sunt mii de icoane facatoare de minuni in stil total ne-bizantin! Unde mai pui ca rusii nu prea canta psaltica, dar n-am auzit la ei sa se comenteze de ce nu canta psaltica; doar la noi se trezesc complexatii si refulatii ce cred ca daca nu canti si nu pictezi bizantina veche nu te mantuiesti, esti eretic si inselat!

    - una e sa ai intrebari si retineri despre pictura par. Arsenie; si alta e sa-l faci inselat, vrajitor, lucrator cu duhurile necurate, si pe cei ce-l cinstesc niste inselati in grup: episcopi, profi de teologie, academicieni, veterani ai inchisorilor, preoti si milioane de credinciosi.
    - ca veni vorba de Athos si retinerile unor calugari de acolo, eu stiu si am auzit o gramada de parinti ce-l considera sfant si vorbesc despre el in termeni superlativi; printre ei Dionisie Sova de la Colciu; actualul staret de la Colciu (tot Dionisie), pr Petroniu Tanase de la Prodromu, pr Iulian Lazar, pr Stefan Nutescu de la Lacu, ierom. Vlasie fost la Neamt. Oare si astia sunt inselati??
    - in fine, ajungem la vorba parintelui Arsenie: "in mintea stramba si lucrul drept se stramba"; lucru valabil la acesti jalnici critici cu mintea ingusta

    RăspundețiȘtergere
  4. Despre Părintele Arsenie Boca se spun multe,sunt și foarte multe exagerări sau chiar lucruri stupide care mai degrabă îl denigrează decît îi fac bine și toate acestea dintr-un exces de zel.Ba aud că a apărut o carte a unei autoare de la București despre energiile astrale și Părintele Arsenie Boca.Prostii, prostii cu carul, fenomenale.
    Altele, obiecții de-a dreptul malițioase și căutate cu lumînarea. E firesc ca timpul să decanteze ce este rău și bun.Să ardă istovul.Îmi dau seama tot mai mult că Părintele nu are nevoie de apărare, se apără singur. Și dacă va fi canonizat, asta va alege Dumnezeu cînd e momentul.
    Am să răspund în postare (atît cît pot) la noile acuzații ce i se aduc legat de pictarea lui episcopului Wulfilas pe care mi le-ai semnalat, pentru că spațiul comentariului nu-mi permite fotografia.

    RăspundețiȘtergere
  5. Că Părintele nu are nevoie de apărare e una, dar problema noastră reală este: cum să ne apărăm noi de cumplita ignoranță?

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.