duminică, 2 octombrie 2011


Rugăciune



I


Rugați-vă
pentru mine, rugați-vă,
biruitorilor, fericiților.

rugați-vă în lumină

în har
și în adevăr

să-ncep
eternitatea
ascultării lui Dumnezeu
a vieții în Dumnezeu
a rugăciunii

iartă-mă,
Te-am căutat în petale, în chipul
cel mai frumos, am crezut
că erai
în clipa cea scrisă

Te iubesc dar prea puțin,
Dă-mi să Te iubesc
cu întreaga-mi ființă!

II

Tu
cel care, întreg
locuiești în mine,
acum
străin mie,
lasă doar
razele Tale
să strălucească în inima mea,
învie sufletul meu
cel pustiit
cum din piatră ai izvorît apa cea vie.

Doamne,
eu sunt orbul, deschide
ochii cei de taină ai inimii,
sunt cel mai ticălos dintre oameni
-lepra păcatului acoperă sufletul meu-


Curățește-mă!
Ajută necredinței mele...




Daniel Turcea
Horia Bernea, ulei pe pînză, 0,35x0,35, 1979
Colecția doamnei Marga Bernea



Lumea scăldată-n lumină



Cei ce-și sfiau sufletele și surîdeau
înaintea morții
oameni săraci sau ostași, aruncîndu-și armele
cu glas gîtuit de uimire și bucurie
privind
cu ochii dilatați
lumea scăldată-n lumină.
Nu vom muri
nu suntem numai țărînă.


Bunătatea și mila e mai înaltă decît cerurile



și soarele e mărturie
și bucuria
și trupurile ce-ncep să miroasă a mir
și flăcările nu le mai ard
și pămîntul nu le mai ascunde
și răul lumii se spulberă înaintea lor
și atinse
sufletele se umplu de viață.



Poeme de Daniel Turcea din volumul Iubire. Înțelepciune fără sfîrșit, Ed. Albatros, 1991.
Despre poet aici.
Imaginea este preluată din albumul HOREA BERNEA(1938-2000), sponsorizat de ING Bank Romania, 2006, p.61.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.