marți, 2 ianuarie 2024



La mulți ani! 
Un 2024 cât mai echilibrat  și calibrat în sens pe toate palierele existenței noastre!

Fotografie Radu Sălăjan

 

„Conştiinţa credinţei îşi adresează critica atât lumii, cât şi instituţiei religioase [...] cu dorinţa de a le asuma pe amândouă într-o luciditate mereu vie, de a le îndemna la o depăşire şi de a le oferi, în cele din urmă, un fel de profeţie a sensului: anume că lumea are un sens, că, în pofida a toate, lumea este încă în stare să primească acest sens, această iubire, să facă faţă scopului ei ultim". Andre Scrima/Funcția critică a credinței 


Fotografie Radu Salajan



„Una peste alta, degradarea fizică şi mentală depindea de calibrarea mentală, iar această calibrare mentală o făcea fiecare cum considera de cuviinţă! Şi, chiar dacă la intrarea în lagăr prizonierului i se lua totul, până şi ochelarii şi cureaua, îi rămânea această libertate, literalmente până în ultima clipă, până la ultima suflare. Era libertatea de a adopta o atitudine sau alta – exista un «aşa sau aşa». Şi erau mereu câţiva care voiau să-şi reţină iritarea şi să-şi învingă apatia. Erau acei bărbaţi care treceau din baracă în baracă prin lagăr şi în locurile de apel, care împărţeau aici o vorbă bună şi acolo ultima bucăţică de pâine. Ei erau dovezile vii ale faptului că nu era în nici un caz garantat ceea ce face lagărul de concentrare din om: omul putea deveni un prizonier tipic sau putea rămâne om chiar şi în această situaţie cumplită, în această situaţie limită, extremă. Asta ţinea întotdeauna de propria decizie.“
 Viktor E. Frankl

,,Oamenii au obiceiul de a face bilanțuri la sfîrșit de an îșiruindu-și reușitele și isprăvile. 

De cînd mă țin minte, am avut mereu în minte doar ceea ce nu am făcut și nu am învățat din cele ce mi-am propus. Această trăsătură sufletească a căpătat un sens mai bun atunci cînd am descoperit Biserica și taina spovedaniei. 

În paradoxul dumnezeiesc, vederea propriei neputințe și înfrîngeri ne înalță, iar pomenirea faptelor bune și a isprăvilor ne prăbușește în zădărnicie. 

Și în acest an nu am isprăvit nimic din lucrarea pe care ar fi trebuit să o lucrez asupra sufletului meu: nu am adăugat nimic nici la virtuți, nici la dragostea pe care am dorit să o revărs asupra tuturor. Prea mult din timpul meu l-am irosit departe de bunul și iubitul Dumnezeu. 

Mă rog, dar, să-mi dea Hristos încă un an în care să o iau de la-nceput și harul Său mîngîietor, și iertarea păcatelor și înțelegerea tuturor celor pe care i-am smintit și față de care sînt vinovat. 

Vă iert și eu și vă iubesc cu dragostea lui Hristos Domnul nostru și Mîntuitorul! 

La mulți ani!”

Ierom. Savatie Baștovoi 

Sursa: https://www.facebook.com/savatie/posts/pfbid0enoPAHFrbey55Bm9HudP6kWYB4ygFPPJu831BRLkaYvskZroquf3QUvUTn4xLfEil



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.