joi, 26 aprilie 2018

Our Lady of  Ta` Pinu
Duminica Mironosițelor, 
Gozo,22 aprilie 2018
prietenei mele


cu trupul departe
  într-un stop al minții
m-am așezat
în arenă
popas
un fel de sanctuar al eliberării
(nu știu, era  perdeaua unui mozaic
un dincolo de ea)
de cele ce mi-au tranșat în bucăți
cu anii
carnea inimii
atârnate în zâmbete și obligații
prea
 îmi umpluseră viața pe-afara mea
vorbe fără sens așezate în șiruri nesfârșite
boli, construcții, betoane, naștere, chin, lipsuri,
schimbări, veșnica așteptare, amânare,
 lamentare oarbă, cunoaștere
taci!...

în sfârșit
cu mâinile goale
n-aveam decât lacrimi la mine
clar
întunericul cel mai dinafară
și landuri odihnind
țăranii locului din începuturi
erau atât de vii
treceau aievea spre biserică
biserica lor  pe care au vrut alții s-o dărâme
 vorbeau atât de clar și de limpede
cu Fecioara
îi vedeam îngenunchind
 cu mâini trudite adunate buchet
veniți de la câmp
alături uneltele lor
 însuflețite
 murmurau odată cu ei
ne știam parcă atât de bine
aveau atâta blândețe
sau bunăcuviință
nu mai știu

 nu mă mai rog pentru mine
 fac abstracție
nu-Ți mai cer nimic pentru mine
ca să intru  odată și-odată
pe poarta deschisă
în mormânt gol


Corina Negreanu













Maica Domnului Hristoforă
mi-a plăcut mult mai mult această reprezentare mistică
bănuiesc că mozaicul aparține  lui Fr. Marko Ivan Rupnik









Mi-a plăcut că autorul acestui mozaic nu s-a temut de culoarea neagră-neagră
,,întunericul cel din afară” ce-L înconjura pe Hristos în Grădina Ghetsimani
Despre asta voi vorbi curând, despre laviuri și diluări stilistice  pentru a nu ,,agresa” ochiul privitorului sau
fobia de culoarea neagră a iconarului,
dar odată cu aceasta se diluează și înțelesul dogmatic și sensurile evanghelice din Iconografia bizantină (contemporană)
 binele și răul devin  treptat același  lucru




Hm...,încerc să înțeleg această flacără peste Maica Domnului... sensul ei













Tapet de mărturisiri
Memoria minunilor personale întîmplate la Ta`Pinu




Cinstitele morminte ale țăranilor  așezate în Biserica Ta`Pinu
















 





Despre Biserica din Ta`Pinu la
https://www.crestinortodox.ro/biserica-lume/biserica-ta-pinu-87786.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.