duminică, 29 noiembrie 2009

Parastas la douăzeci de ani de la adormirea Părintelui Arsenie Boca

"Sfîntul Arsenie Boca străluceşte de dincolo de catapeteasma timpului."
Prea Sfinţitul Daniil Stoenescu


[COLOR=#0000ff]http://dl.transfer.ro/Transfer_ro-01Dec-3ba630cde5395b.zip[/COLOR]

preluarea înregistrării predicii Preasfinţiei Sale cu bunăvoinţa domnului Laurenţiu Constantinescu www.crestinortodox.ro



nu se putea ajunge la mormînt,
din evlavie oamenii aşezau pe alocuri lumînări şi se rugau






inedit





spre mormînt









oameni aşteptînd Sfînta Euharistie


dealurile pline de pelerini













Şuvoaie, şuvoaie pelerinii veneau pe jos spre Sf. Mănăstire Prislop de la cel puţin 10 km sau două sate distanţă



în timpul Sf. Liturghii


Prea Sfinţitul Daniil Stoenescu singurul ierarh prezent în mijlocul oamenilor- ucenicul Părintelui Arsenie
şi cei aproape 150 de preoţi slujitori



perspectiva dinspre poarta de intrare în Sf. Mănăstire Prislop


perspectiva laterală


Evlavia poporului dreptcredincios


la mormîntul Părintelui Arsenie Boca -cel mai căutat mormînt de către pelerini,
valuri de oameni se plecau sub binecuvîntarea Prea Sfinţitului Daniil


ca o înviere în inima duhovnicească a Ardealului

parastas pentru un sfînt


coada de sute de metrii spre mormînt,
detaliu dinspre poala dealului unde se află cimitirul mănăstirii


mormîntul dătător de nădejdea că Dumnezeu nu ne lasă


După douăzeci de ani de la plecarea din lumea aceasta Părintele Arsenie este mai viu ca oricînd.
,,Temeţi-vă de oamenii aceştia şi lăsaţi-i; că dacă planul acesta sau acest lucru e de la oameni, de la sine se va nimici; dar dacă-i de la Dumnezeu, nu veţi putea voi să-i nimiciţi; ba nu cumva să vă pomeniţi şi luptători împotriva lui Dumnezeu! Şi l-au ascultat"(F.Ap. V, 38-39).
Între 30 şi 40.000 de oameni au venit să se întîlnească cu Părintele Arsenie, ca un nor de martori ai sfinţeniei lui. ,,Măcar jumate din Sf. Sinod ar fi trebuit să fie aici!" spunea Prea Sfinţitul Daniil de Vîrşeţ aflat în mijlocul acestei mări de pelerini. Oameni din toată ţara, de la Constanţa la Suceava, Botoşani, Piatra Neamţ Mehedinţi, Vrancea, Bucureşti, Braşov mai toate judeţele s-au adunat parcă chemaţi de puterea nevăzută a dragostei şi harului Părintelui. Cît i-a iubit Părintele pe oameni, iată, aceştia nu pot uita! Vin să-i ceară sfatul, să-şi spună necazul, să-şi plîngă durerile, să se vindece, să se roage la mormînt, să se curăţească atingîndu-se de crucea Părintelui. ,,Iar drepţii ca un şuvoi de foc urcă spre Împărăţia lui Dumnezeu" spunea Părintele Arsenie, iar la mormîntul lui auzim vuietul neîncetat al acestui şuvoi. În sufletul mulţimii Părintele Arsenie este de mult canonizat, acest lucru îl trădează imaginile de mai sus. Ce alt mormînt din ţară este astfel înconjurat, căutat, împodobit cu flori(au fost aduse atîtea flori spre cinstire că se puteau acoperi sute de metri pătraţi cu ele, vagoane la propriu). Se împlinesc acele cuvinte ale Părintelui Arsenie: ,,Florile mă vor trăda."
La ce hram se mai adună sute de preoţi slujitori şi alţii aflaţi în mulţime?
Cu cît a fugit Părintele de lauda şi slava lumii, cu atît îl cinsteşte acum Dumnezeu. Cei pe care i-a iubit şi pentru care s-a rugat îl înconjură acum ca nişte copii ai săi.

pr. Ciprian Negreanu


foto: Costin Curătură şi pr. Ciprian Negreanu

7 comentarii:

  1. Mult se bucură duhul Părintelui Arsenie de dragostea şi evlavia poporului, pentru că oamenii Îl cinstesc pe Dumnezeu prin închinarea în faţa sfinţilor Săi. Ce bucurie mai mare pentru cel care şi-a dat întreaga viaţă lui Hristos decât să se slăvească Dumnezeu prin pelerinii veniţi de la mormântul său ?Fericiţi cei ce au fost acolo şi cei ce vor mai merge !

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă îmi îngădui o metaforă : aceasta este bătaia de inimă creştină a poporului român, auzindu-se cu putere de la Prislop.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ii multumesc lui Dumnezeu ca mi-a dat aceasta sansa de a ma afla printre acele suvoaie de pelerini care au luat parte la parastasului Parintelui Arsenie de la Manastirea Prislop.Pentru mine a fost pentru prima data cand am ajuns la Prislop,fiind o dorinta mai veche a mea.Emotiile ca avea sa mi se indeplineasca o astfel de dorinta,au facut sa nu dorm de vineri dimineata pana sambata seara la ora 12 si nici mancare nu aveam nevoie,dar efectiv nu am simtit deloc oboseala sau vreo slabire fizica.Cand am ajuns si ne-au lasat autocarele si am auzit ca este mult de mers pe jos,mi-am spus ca daca asta trebuie sa fac pentru a ajunge la Manastire la Parintele o voi face.Aproximativ jumatate din drumul pe care l-am avut de parcurs pe jos,l-am facut alaturi de grup,dar apoi la un moment dat m-am dezlipit de el si oarecum am marit pasul.Din momentul in care am mers "singura" si pana la Manastire,am mers doar cu rugaciune si cu o liniste interioara deosebita.Pentru mine a fost prima data in viata cand am mers asa distanta mare pe jos fara a ma opri vreo secunda.Cu cat ma apropriam de manastire,aveam senzatia ca nu-mi mai simt picioarele ca merg de la sine,dar nu ma infricosam,stiind ca la capatul acestui traseu pe jos voi ajunge la mormantul Parintelui Arsenie Boca,si ca intr-adevar merita acest efort.Pe intreg drumul ma auto-incurajam printre rugaciunea care nu incetam a o spune.Am ajuns la Manastire cand incepuse Sfanta Liturghie,pe parcursul careia in jurul meu simteam miros de tamaie continuu si liniste totala,o stare greu de descris in cuvinte.Era o parte a iubirii mai deosebite fata de Dumnezeu si slujitorii Sai.Cat timp PS Daniil a vorbit in fata suvoaielor,am fost cuprinsa de niste emotii deosebite si nu ma puteam opri din plans,dar un plans mai aparte.Aceasta stare a persistat si dupa Sfanta Euharistie si la mormantul Parintelui Arsenie.De cand am ajuns la Manastire si pana la plecare m-am simtit "acasa",ca apartineam acelor meleaguri si nu mai vroiam oarecum sa plec niciodata de acolo.Dar nu mai vreau sa va retin cu ceea ce a insemnat pt mine acest pelerinaj.In orice caz in cate pelerinaje am fost prin tara si nu numai,acesta a fost cel mai deosebit din toate punctele de vedere.Si sunt de acord cu cuvintele "inima duhovniceasca a Ardealului" cand ne gandim la acest loc binecuvantat de Dumnezeu si atat de primitor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumim mult ca ne-ati facut partasi, prin intermediul imaginilor si al cuvintelor, la aceasta profunda bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  5. "Cand Iisus a pasit in gradina,tu ai fost motivul rugaciunii Lui,cand a privit spre ceruri,tu ai fost viziunea Lui,
    Ultima Lui rugaciune a fost despre tine,ultima Lui durere a fost pt tine,ultima pasiune,AI FOST TU!
    Bucura-te,iubeste-L,asculta-L si traieste pentru CEL ce a dat TOTUL pentru tine!"
    "Sufletul ca o fantana,tine in adancul sau tot ce a primit acolo bine/rau.
    Daca vrei sa ai curata apa din fantana ta,ce-i curat primeste,ce-i rau nu primi in ea."
    "Sapunul rugaciunii de-l vei amesteca cu apele lacrimilor vei spala intinaciunea inimii tale."
    "Meteo:Azi cerul va fi acoperit de Slava lui Dumnezeu,vor cadea ploi de binecuvantari,iar vantul va sufla cu putere spulberand tot raul din cale."
    "Nefericirea nu este de a iubi putin, de a nu fi capabili sa iubim un numar mare de oameni.Nefericirea este a vedea cum dragostea noastra pt cei care ii numim dragi,este jalnica,clatinata de nerabdare dezbracata de tandrete,nesabuinta!"
    "Daca-ti ramane mintea cand cei din jur si-o pierd,
    Daca mai crezi in tine cand altii nu mai cred;
    daca lovesc in tine cu vorbe care dor,sa ierti sa nu te superi de indoiala lor,,si daca pt tine nimic nu e pacat,esti mai presus de toate un om adevarat!"

    RăspundețiȘtergere
  6. Da... mi-a ajutat Dumnezeu sa ajung si de data aceasta...imi vine sa plang doar uitandu-ma la imagini...as fi vrut sa il fi cunoscut pe parintele in viata...dar tot nu m-a lasat Dumnezeu...mi-a trimis un altul, Parintele Iustin Parvu...dragostea noastra...

    RăspundețiȘtergere
  7. Cine doreste sa vina cu noi pe un traseu exceptional de frumos la Alba Iulia Aiud M-rea Ramet si la Pr. Arsenie Boca la Prislop pe 5-6 iunie. Programul intreg aici:

    http://paginadefolos.blogspot.com/2010/05/pelerinaj-transilvania-5-6-iunarsenie.html

    Noi am mai facut traseul acesta pe 1-2 mai. Datorita solicitarilor de a-l repeta, vi-l punem astazi inainte. Accesand linkul de mai jos veti putea vedea impresiile pelerinilor si poze din pelerinaj

    http://paginadefolos.blogspot.com/2010/05/impresii-si-fotografii-din-pelerinajul.html

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.