Căci mi se pare că Dumnezeu, pe noi, apostolii, ne-a arătat ca
pe cei din urmă oameni, ca pe nişte osândiţi la moarte, fiindcă ne-am făcut
privelişte lumii şi îngerilor şi oamenilor.
Noi suntem nebuni pentru Hristos; voi însă înţelepţi întru
Hristos. Noi suntem slabi; voi însă sunteţi tari. Voi sunteţi întru slavă,
iar noi suntem întru necinste!
|
||||||
Până în ceasul de acum flămânzim şi însetăm; suntem goi şi
suntem pălmuiţi şi pribegim,
|
||||||
Şi ne ostenim, lucrând cu mâinile noastre. Ocărâţi fiind,
binecuvântăm. Prigoniţi fiind, răbdăm.
|
||||||
Huliţi fiind, ne rugăm. Am ajuns ca gunoiul lumii, ca măturătura
tuturor, până astăzi. (I Cor. 4, 9-11)
Să alegi să fii gunoiul lumii,
batjocorit, disprețuit, marginalizat, fără vreo credibilitate convențională, să nu fii omul de succes al vremii acumulând o notorietate calibrată de șirul de abrevieri dinaintea numelui, adaptat și integrat în
contingent, în zarva și zdroaba globalistă atât de grăbit progresistă, să nu
ai putere, și, în cele din urmă, să fii martirizat barbar, înseamnă asumarea condiției
umane ce nu o poți purta decât cu o putere primită de Sus.
O putere paradoxală, cu chip de slăbiciune.
Mereu te uimește un Dumnezeu care le
alege pe cele slabe și nebănuite ale lumii, pe cele de jos și merge până la
cele mai de jos ale pământului. E o mare taină să înțelegi ce aveau acei pescari atât de prețios
dar atât de diferit față de învățații erudiți, de preoții sau alți oameni
virtuoși posibili loiali, ca să fie aleși învățătorii neamurilor de mai târziu. Cert este că dacă ar reveni azi
Hristos, în tot arsenalul inflaționist
de oratorisme și de scrieri analitice exhaustive
pe seama cuvintelor evanghelice, de conceptualizări sofisticate, simbolisme fine și subtilități,de
sisteme științifice și filosofice, de teorii psihosociale cu profil de dogmă și
canon, de mode și trend-uri, de prostie și lipsă de bun simț, tot surprinzător ar fi Dumnezeu.
Și, smintitor…
O credință bazată pe raționamente și strategii de comunicare nu este suficientă,
pentru a fi fertilă, pentru a convinge, pentru a fi cu adevărat rodnică.Tot ce este omenesc,
obosește sufletul, oricât de seducător sau persuasiv explicitat ar fi. Așa cum iubirea ce nu se trece, cere o ardere, o combustie care nu e de
sorginte afectivă, sau provenind ca rezultat al unei ,,chimii” organice. Căci Dumnezeu
nu e afectiv, Dumnezeu este Iubirea.
Puterea/combustia/flacăra mistuitoare
nemistuind a credinței este cea care dinamizează, mută munții din loc, face să crească sămânța binelui înnoind
inimile oamenilor.,,Succesul
” lucrării apostolice peste timp are o altă explicație decât cea a abilelor strategii de stăpânire și
manipulare a psihologiei de masă:,, Iar ei, plecând, au propovăduit pretutindeni şi Domnul lucra cu ei şi
întărea cuvântul, prin semnele care urmau. (Mc.
16, 20)
Smerenia, măsura, răbdarea și ascultarea întru
cutremurul inimii sunt semnele puterii paradoxale, nevremelnice. Acestea vădesc
dincolo de orice cuvânt iscusit, adevărul de credință; dovedesc și-l adeveresc în viețile marilor părinți sfinți ai Bisericii
și în minunile care le-au săvârșit apoi în numele lui Hristos, spre slava
Sfintei Treimi.
,,Căci de aţi avea zeci de mii de învăţători în Hristos, totuşi nu aveţi mulţi părinţi. Căci eu v-am născut prin Evanghelie în Iisus Hristos.” (I Cor., 4; 15) mărturisește Sf. Apostol Pavel.
Dumnezeu binevoiește parcă acolo unde
obișnuința nu calchiază uimirea și cunoașterea nu se trufește. Iar cuvintele goale din buze și minte, afectogene ori moralizatoare, deseori mai mult încurcă decât descurcă, sau, strică, fără ardere/putere
de Sus. Cuvintele cu putere multă necesită transfigurare lăuntrică.
Tot apostolul neamurilor:
|
duminică, 29 iunie 2014
,,Căci împărăţia lui Dumnezeu nu stă în cuvânt, ci în putere.”(I Cor., 4; 20)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.