marți, 30 decembrie 2014

Pictura lui Arcabas

Dacă ar fi să fac un top al pictorilor de artă sacră și simbolică contemporană, Arcabas (pe numele real Jean Marie Pirot) ar fi unul dintre favoriții mei. În anii `93-94 când  sora mea era bursieră la Toulouse, mi-a adus câteva reviste de artă în care am descoperit un articol despre pictura stranie și insolită lui Arcabas în ciclul de lucrări ,,Pelerini spre Emaus”. Apoi am uitat de el...
 Plină de culoare fără a rămâne în senzorial, cu anumite elemente de geometrie bidimensională caracteristică stilisticii bizantine, metafizică,  aparent ludică și totuși prin semnificatul și semnificantul atunci și acum dramatică, eliberată de manierism și totuși rafinată, marcată de o imaginație prodigioasă, pictura lui Arcabas e inspirată de har. Grație  Google-ului, l-am redescoperit.
sursa aici
sursa aici
Arcabas-Omul durerilor
Pentru cine cunoaște franceza aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.