sâmbătă, 19 octombrie 2019

Regina Mamă-Elena, acasă!



19 octombrie 2019 la Curtea de Argeș-  reînhumarea unei regine în pământ românesc- pământul de acasă, după aproape 30 de ani de la Revoluția din 1989. Ar fi trebuit ca  acest lucru să se întâmple atunci, imediat în anii aceia de redobândire și reconstruire ,,sănătoasă” a democrației adevărate. Dar așa se reconstituie memoria noastră onorantă cum se cuvine.
Au trebuit să mai treacă 30 de ani... după alți 45 de prigoniri...

Bine ai venit acasă, Majestate, Regina -Mamă  Elena!
Odihnă veșnică!






Iată ce însemnări apreciative(în plin context de parvenitism feminin până la vârf instalat) a notat Regina Maria  a României despre nora sa, Regina Elena, probabil după o ultimă întâlnire dintre ele:

Marți, 13 aprilie 1938 Merano

,,Nu am avut timp să scriu, așa că jurnalul meu a avut de suferit. Azi am avut emoția de a o vedea pe Sitta din nou, după aproape 7 ani.
 Am avut amândouă lacrimi în ochi, am trecut  prin așa de multe lucruri de când ne-am despărțit. Ea arată îngrozitor de bine,  mai admirabil ca niciodată, îmbrăcată cu o simplitate costisitoare, dar de un bun gust absolut perfect. Este incredibil de subțire, te întrebi unde îi încap organele interne.
Și-a comandat o pereche de ochelari care i se potrivesc și îi acoperă ochii, așa că acum vede foarte bine și din acest motiv are o privire mai puțin vagă, ceea ce îi dă un plus de șarm înfățișării ei. A fost mai mult decât dulce și ne-am  întâlnit cu atâta sinceră plăcere că n-a fost nici urmă de stânjeneală. Am stat de vorbă și am avut nenumărate lucruri pe care ni le-am împărtășit reciproc-fiecare având partea ei de bucurie și de durere, din păcate.
Îl așteaptă pe Mihai de Paști, dar desigur  el va trebui să se întoarcă pentru 10 Mai. 
Ceea ce te frapează la Sitta când o întâlnești din nou sunt manierele desăvârșite și firea ei, în care se vădește buna-creștere. Cred că arată mai bine ca oricând. Elle  est femme la plus soignee que je connaisse(Este femeia cea mai bine îngrijită din câte cunosc).”


Regina Maria. Însemnări din ultima parte a vieții, Ed. Corint Books, 2018, p.204-205



imagini preluate de pe internet


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.