duminică, 9 iunie 2013

11 iunie-adormirea Sf. Luca Arhiepiscop de Crimeea


Sf. Luca  de Crimeea este un mare mărturisitor al lui Hristos și mult pătimitor în temnițele bolșevismului, artist talentat, medic chirurg devenit prin har doctor tămăduitor fără de arginți, profesor universitar, om de știință erudit, ierarh vertical provenit dintr-o familie nobiliară - persecutat toată viața chiar și după moartea sa, mare predicator  și părinte duhovnicesc ce-și  punea sufletul întreg pentru ucenicii săi. Este acel părinte duhovnicesc ce spunea: ,,Am iubit pătimirea, fiindcă minunat curățește sufletul!” .  Ba mai mult, cel ce-și iubea semenii cu tot cu păcatele și viciile lor. În sensul acesta, îi scria unui ucenic drag:,,...Eu, un copac uscat, îți spun: sprijină-te de mine când ești obosit, reazămă-ți trupul obosit de acest copac bătrân și cioturos. Și te vei odihni. Eu, cel bătrân și nevăzător, te-am luat în spate așa, ușor, ușor....Și când nu voi mai putea eu să te duc, când nu voi mai fi în lumea aceasta, spune și tu: Vecinică pomenire! ”


PS. Ca doar nu slava noastra o cautam! 
Nu se mai poate vedea pe acest blog filmul vieții Sf. Luca  căci se pare că nu (mi) se mai da voie... As vrea să amintesc că, nu pentru ,,persoana” mea am folosit filmul de pe You Tube aici, că, dacă este creștin autentic cel care a hotărât să blocheze asta,   îi  amintesc că pe cuvântul lui Dumnezeu și viețile sfinților Săi nu ne putem înstăpâni și socoti ca fiind administratorii împărțitori ai  lor și ai Duhului Sfânt. El are o cu totul altă procedură decât cea omenească, egoistă și de îndreptățire. Și preferă să rămână Anonim chiar dacă  El face toate lucrurile, îndestulează, adaugă, desăvârșește și sfințește toate. Și se bucură de bucuria și slava adusă lui Dumnezeu și sfinților Săi. Și mare este!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.